Home

No ainakin sen, että en oo paljoa kiloklubiin jaksanut merkkailla. Mikähän siinäkin on että hetken jaksaa niitä kirjata ylös mutta sitten kiinnostus lopahtaa kuin seinään. Karppilinja kuitenkin jatkuu edelleen. Hiilarimäärät ovat nousseet juuresten, pähkinöiden ja tuorejuustojen myötä. En tiedä missä tasolla liikutaan, veikkaan että noin 50 g per päivä-tasolla.

Olen liikkunut säännöllisesti. Viime viikolla kävin zumbassa ja kahdesti hiihtämässä. Tälle viikolle suunnittelen samanlaista settiä. Olen menossa viikonlopuksi äitini luo, siellä tulee varmasti puuhasteltua kaikenlaista.

Palaan vielä viime viikkoon. Sunnuntaina hiihdettiin kolme tuntia. Rauhallisesti ja auringosta nautiskellen. Matkaa kertyi reilu 20 kilsaa josta yli puolet jäällä. Latu oli paikoin tavattoman surkea, sellaista jäistä mökkylää joka hidasti etenemstä usean kilsan ajaksi. Pääasia oli kuitenkin päästä nauttimaan auringosta ja raittiista ilmasta 🙂

Paino tänä aamuna 91,5 kg.

Lähes tipaton alkuvuosi takana. Alkaen loppiaisesta ja ainoana poikkeuksena illanvietto työkavereiden kanssa tammikuun puolessa välissä. Ja toinen poikkeus tulee nyt. En tiedä johtuuko tämä kehossa tuntuva pieni väreily 1) sokerista (sidukassani on 2g hiilaria/1dl), 2) alkoholista vai 3) jännityksen laukeamisesta. Kolme siideriä kulutettu työpäivän jälkeen. Tällä viikolla olen joutunut pinnistelemään mukavuusalueeni äärillä koska olen ollut kolme päivää koulutuksessa oppimassa uutta. Tänään koulutus päättyi ja totesin samalla että kotimatkan teen siiderihyllyn kautta. Onko alkoholi palkinto vai lääke, en osaa sanoa. Jotenkin vain tuntui siltä, että nyt on hyvä hetki höllätä jostain suunnasta. Missään vaiheessa en ole vannonut olevani 100 päivää selvinpäin. Alkoholi vain ei ole maistunut alkuvuonna. Paitsi tänään. Nämä tämän päivän siiderit ovat olleet huimasti paremman makuisia kuin tammikuussa nautitut. Ehkä tammikuussa ei ollut tarvetta nollaukselle mutta nyt on? Tätä kirjoittaessani veikeä värinä on jo loppunut ja tilalle yrittää hiipiä raukeus. Jännä aihe pohdiskella, tämä alkoholi nimittäin.

Minun päiväni käynnistyvät aina oikeaoppisesti siinä mielessä että syön aamiaisen. Aina. En voisi kuvitellakaan sen skippaamista. Pystyn myös syömään aamuisin paljon ja usein syönkin aamulla yhtä paljon tai jopa enemmän kaloreita kuin lounaalla. Normaali aamiaiseni koostuu 1-2 kananmunasta ja parista karppileipäviipaleesta tai pekoniviipaleesta kera tomaatin ja kahvin. Sen jälkeen kun talouteemme saapui sodastreamer niin olen aamuisin juonut puoli litraa vettä. Vielä viime vuoden puolella saattoi usein käydä niin etten juonut aamulla vettä lainkaan!

Rehellisyyden nimissä on kuitenkin tunnustettava että välillä tekisi mieli syödä aamiaiseksi mysliä jugurtilla. En kuitenkaan jaksa alkaa askartelemaan mitään siemen-soijapuffi-kaakaonibs-superfoodlowcarb-mysliä omin kätösin, joten myslihaaveet on haudattava toistaiseksi. Jugurtti pelkiltään ei houkuttele. Onneksi kananmunatkin maistuu ja saan niihin tarpeeksi variaatiota etten kyllästy.

Hunningolla

03.02.2015

On se vain helpompaa syödä jos päättää jättää kiloklubiin merkkaamisen. Se on hirveän rasittavaa merkata jokainen suupala. Hunninkoni on enimmäkseen tarkoittanut että syötyjä kaloreita ei ole laskettu. Suuret linjat on edelleen kunnossa, en ole sortunut sokeriin. Vaikkakin eilen oli tosi paha päivä töissä. Aamusta oli rakennettu herkkupöytä kahviautomaatin viereen. Siinä oli erilaisia suklaita, karkkeja ja leivonnaisia. Ja ihan kuin tästä kieltäytyminen ei vielä olisi ollut tarpeeksi vaikeaa, niin iltapäivällä oli tarjolla tuoreita Arnoldsin donitseja! Voi &*#€@!! Minulle tuli suoranainen vitutus siitä että en voinut ottaa. Loppupäivä meni pilalle ja käyttäydyin iltapäivän palavereissa töykeästi työkavereitani kohtaan. Itselleni jäi siitä erittäin ikävä fiilis.

Paino tänään 93 kg eli kilo plussaa. Syyttäisinkö menkkoja, suolaa, pöhötystä vai kuun asentoa? Näh. Kun syö enemmän kun kuluttaa niin sitä helposti käy näin.