Home

Uuden vuoden avaus

02.01.2012

Hyvää tätä vuotta kaikille!

Nyt kun juhlakausi on takana päin, on aiheellista suunnata katse tulevaisuuteen. Olen pohtinut hieman omaa elämäntilannettani ja elintapojani ja tullut siihen päätelmään, että nyt olisi hyvä aika tehdä muutos. Muutoksesta raportoiminen toisi myös kaivattua sisältöä tähän tuuliajolla seilaavaan blogiin.

Olen syksyn aikana saanut sinnikkäällä jumppaamisella itseni aika huippukuntoon (omalla asteikollani mitattuna) ja olen huomannut ihan minimalistista kiinteytymistä ja lihasten kasvamista selässä ja käsivarsissa. En kuitenkaan ole viitsinyt vahtia yhtään mitä suuhuni laitan, jonka seurauksesta painossa ei ole tapahtunut mitään muutosta.

Minulla on sen verran kokemusta dieettiasioista, että tietoa minulta kyllä löytyy. Ja perusasiat ovat kunnossa: syön aina aamulla, pidän kasviksista ja saan tarpeeksi proteiinia. No missä mättää?

Pielessä ovat ruoka-annosten koko ja hiilareiden määrä. Ja minulla on ylitsepääsemätön naposteluhimo, joka iskee lähes päivittäin päivällisen jälkeen. Olisi ihanaa pitkästä aikaa mennä nukkumaan ilman ähkyä ja herätä oikeaan nälkään. Viimeaikoina on hälyyttävän usein tehnyt mieli skipata aamiainen, kun ei vain ole ollut nälkä.

Palatakseni siihen lupailemaani muutokseen.. aion ryhtyä karppaamaan. Tiedän kokemuksesta, ettei tiukka alakarppaus ja liikunta toimi minulla, joten olen ajatellut että höllään karppauksen ajaksi liikuntarytmiäni. Ajattelin käydä kävelemässä muutaman kerran viikossa. Jollei paino kuukaudessa ole laskenut niin sitten lisään hiilareiden määrää ja jatkan kovempaa liikuntaa.

Näillä mennään niin pitkälle, kun hyvältä tuntuu. Toivottavasti paino tippuu ilman että kaikki lihakset katoaa.

2 Responses to “Uuden vuoden avaus”

  1. ihku Says:

    Tsemppiä =)


Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s