Home

Alavirettä

19.07.2011

Viikonloppuna oli mukavaa ystävien kanssa ja mukavaa oli tulla sunnuntaina kotiin. Ajeltiin moottoripyörällä nättiä reittiä pitkin ja bongasinkin matkan varrelta sellaisia harvinaisuuksia, kuin korppi, pöllö ja hirvi.  Kotona oli kivaa siihen asti, kunnes tajusin syöneeni parin illan aikana litran jäätelöä. Siis ihan normisettiä! Tälle jäätelön mährystämiselle on tehtävä jotain..

Nyt olen kotikotona. Tulin tänne siksi, että olin varannut ajan hammastarkastukseen (olen edelleen kirjoilla kotikotikunnassani). Nolla uutta reikää. Yksi reikä mulla onkin ollut jo neljä vuotta mutta kun se on viisaudenhampaassa niin ketään ei kiinnosta paikata sitä. Eikä mua kiinnostais revityttää sitä pois. Ärsyttävää, ettei sitä voitu ottaa silloin aikanaan muiden viisureiden kanssa pois, olis mennyt samaan syssyyn ja kun se reikä oli jo silloin siinä hampaassa.

Eilen reippailin aamukaurapuuron voimilla klo 16 asti, kun innostuin lähtemään pyörällä mustikkametsään. Metsä sijaitsee jumalattoman mäen päällä, ja olinkin jo ihan märkä hiestä, kun pääsin metsän reunaan. Metsässä kävelin semmoisen viisi kilometriä mustikoita haeskellessani. Kumisaappailla. Ja käväisinpä suollakin, mistä löysin variksenmarjoja ja muutaman hillan. Mustikoita sain n. 1,5l kun käsin keräsin. Suuri osa ajasta siis meni kävelemiseen ja olisinkin saanut paljon enemmän mustikoita, jos vain olisin pysynyt koko ajan samalla paikalla. Lähdin matkaan klo 12 ja olin viittä vaille neljä kotona. Aika rankka reissu. Onneksi mies kokkaili kanaa ja riisiä nopeasti ruuaksi. Eilen tuli myös pestyä pari koneellista lakanapyykkiä joka kuivui pihalla ihanan nopeasti ja hyväntuoksuiseksi!

Tänään olen käynyt pururadalla juoksemassa mutta se oli kuin tervassa tarpomista. Viisi kilsaa jaksoin juosta ja loppuun sitten vielä kävelin yhden kilsan. Pihalla on niin hiostava sää, että olin jo ensimmäisen viiden minuutin jälkeen hikoillut puseroni märäksi. Fiilis on ollut eilen ja tänään vähän alavireinen; kaikki sujuu hieman takkuilevasti. Luulen, että johtuu liiasta sokerista.

 

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s