Home

Takaisin alkuun

05.07.2011

Hei, olen Fantti ja minulla on paino-ongelma. Perustin blogini alunperin laihdutusblogiksi mutta laihtimismotivaation huvetessa ja muiden kiireiden lisääntyessä tästä muodostuikin eräänlainen lifestyleblogi, jota en kuitenkaan ole jaksanut ylläpitää kovinkaan ahkerasti.

Viimeisen parin vuoden aikana olen aloittanut laihdutuskuurin lukuisia kertoja. Jokainen yritys on mennyt niinsanotusti läskiksi. Osaksi varmaankin siitä syystä, että opintoni olivat loppusuoralla, eikä aikaa oikein tuntunut riittävän tarpeeksi laihduttamiseen.

jos jotain positiivista tilanteesta voi löytää, niin en kuitenkaan ole paisunut aivan holtittomasti, vaan painoni on sahannut n. viiden kilon sisällä eestaas. Luojan kiitos minä tykkään liikunnasta ja olen käyttänyt liikuntaa opintojen aikana ensisijaisesti poistamaan stressiä ja vasta toissijaisesti laihtumistarkoitukseen.

Tähän väliin voisin päivittää tämänhetkisen elämäntilanteeni. Valmistuin toukokuussa ja siitä lähtien olen ollut työttömänä. En ole ottanut työttömyydestä suurtakaan stressiä ja suurimmaksi osaksi olen viettänyt aikaani kesämökillä (täällä olen nytkin parasta aikaa). Toki seuraan jatkuvasti avoimia työpaikkoja ja paljon olen lähetellyt myös avoimia hakemuksia. Suomesta vain ei oikein tunnu löytyvän sellaista mieleistä työpaikkaa minulle…

Minulla oli suuri haave ryhtyä työttömyyden myötä kokopäivälaihduttajaksi ja ensimmäisen viikon se näyttikin luonnistuvan hyvin. Tein pitkiä lenkkejä milloin pyörällä, milloin kävellen. Ja kyllä liikunta on ollut jatkuvasti mukana kuvioissa. Pitäisi vain jaksaa kiinnittää enemmän huomiota siihen, mitä suusta alas kaatuu. Täällä mökillä tulee syötyä aamiainen, lämmin ruoka ja iltapala. Tosi vähän, voisi kuvitella… mutta kun lämmin ruoka sisältää kaikki mahdolliset grilliherkut ja vielä juomat päälle, niin siinä alkaakin olla energiaa jo useamman aterian edestä! Eikä toki voi unohtaa saunasiideriä/siidereitä…

Kuinka tästä tilanteesta siis pääsisi kohti ruokavaliota, joka laihduttaisi? No ihan helposti! Ensinnäkin kaiken alkoholin voi jättää pois ja juoda vissyä tilalla. Minähän pidän vissystä, joten mistään isosta uhrauksesta ei olisi kyse. Seuraavaksi kasvisten osuutta tulee lisätä ja hiilareiden määrää vähentää. Nou problem, uudet perunat on ihan hyviä muttei niitäkään tarvitse syödä puolta kattilallista kerralla. Varsinkin, jos perunan määrää vähentämällä myös syödyn voin määrä vähenee; kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Liikunnan määrää voi myös huoletta lisätä. Päivään mahtuu vallan hyvin kaksi lenkkiä, kun en kerran mitään muutakaan tee. Aamulla kävely, illalla juoksu/pyöräily.

Tällä reseptillä ei pitäisi ainakaan lihoa, kunhan muistan järkevän annoskoon ruualla. Kokeilen tätä nyt pari päivää ja raportoin projektin etenemisestä. Kiitos Menja herättelystä!

2 Responses to “Takaisin alkuun”

  1. Menja Says:

    Ihan mahtavaa! Näin se kärpänen kesälläkin jaksaa puraista, ei ehkä ihan satasella mennä lomaa, mutta melkein. Otapas ja etsi työpaikka täältä suunnalta, niin ollaan lähempänä toisiamme samassa veneessä 😉

  2. Menja Says:

    Ja niin, unohtui tärkein, oot kuitenkin loistavasti pysynyt samoissa kilomäärissä! Hienoa 🙂


Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s