Home

Kynsitarrat in action, sekä pumppivuodatusta

04.02.2011

Perjantai-illan iloksi nopea ja simppeli manikyyri hopealla ja vihreällä.

Hopea – MaxFactor 3-in1 Diamond hard, Silver storm
Vihreä – Maybelline Express finish, So green
Kynsitarrat – Wild&mild (Seppälä)
Päällä – Wet n wild Wild shine, Clear nail protector (Seppälä)

Olisin ehkä voinut siistiä nuo kynsinauhat ennen kuvan ottamista…  Hopea ja virheä lakka ovat 2000-luvun alusta, tarrat ja päällyslakka eilisiä ostoksia.

Tosiaan, olin katsonut kalenterista, että kiinteytysjumppa on viideltä. Pikainen tsekkaus töiden jälkeen kuitenkin paljasti, että kiinteytys oli mennyt jo neljältä ja viideltä olisi ollut bodytunti. Kävin eilen body pumpissa, joten halusin tänään tehdä jotain selkeästi aerobista. Siispä piiiiitkästä aikaa tuli tehtyä juoksulenkki. Juoksu kulkikin tosi mukavasti, 45 min, 6 km. Ihmetytti kovin, ettei reisissä ole koko päivänä tuntunut mitään, vaikka latasin pumpissa reisibiisiin isoimmat painot koskaan.

Mulla onkin ollut (omasta mielestäni) huikea kehitys tänä 4 viikon aikana, kun on ollut sama ohjelma: ekalla kerralla oli vain 8 kiloa, enkä jaksanut tehdä kaikkia toistoja (no okei, olin juuri ollut kipeänä ensin joulukuussa ja uudelleen tammikuun alussa), tokalla kerralla laitoin 10 kg, kolmannella kerralla 12 kg ja eilen 17 kg. Tarkoitus oli ensin laittaa 15 kg mutta sitten katsoin niitä ykkösiä, mitkä lojui orpoina maassa, ja ajattelin että kyllähän nyt noin pienet rinkulat voi laittaa mukaan. Yhden kolmosjouston jouduin jättämään väliin, mutta muuten tein kaikki sitkeästi hammasta purren! Tuli tosi voittaja-olo 🙂 Ensi kerralla ehkä jaksan jo koko sarjan.

En kylläkään usko, että lihasmassa on mitenkään huimasti kasvanut, enemmänkin tuo kehitys on varmaan tottumisesta kiinni, ja siitä, että hermotus lihaksissa paranee. Mutta onhan se kiva ajatella, että kuukaudessa on pystynyt parantamaan tulostaan yli 100 prosentilla, johtuu sitten mistä johtuu 🙂 Olen ottanut myös parina viimekertana rintabiisiin reilusti 10 kg kun ennen olen käyttänyt 7,5 kiloa. Tämä nykyinen ohjaaja on semmoinen, joka patistaa lataamaan reilusti painoja, ja ilman tätä ohjaajaa en varmaankaan olisi intoutunut laittamaan 17 kiloa kyykkyihin. Tämä patistaminen ei kuitenkaan ole pelkästään hyvä asia, koska liian isoilla painoilla tehdessä tekniikka alkaa pettää. Itse haluan varmistaa ainakin selkäbiisissä hyvän tekniikan, koska mulla on ollut aiemmin alaselän kanssa ongelmia. Nyt ne ongelmat ovat pysyneet jo muutaman vuoden poissa, mutta ennen kuin aloin elämäntapamuutoksen, niin alaselkä ”juili” tosi usein, ja tuntui, ettei siellä tosiaankaan ollut mitään lihaksia tukena. Olen niin onnellinen, että selkä on parantunut, enkä halua riskeerata sitä revittelemällä liikoja.

Hiihto on hyvä laji, joka ylläpitää selän kuntoa 🙂 Yritän ehtiä hiihtämään huomenna ja sunnuntaina, vaikka menenkin huomenna töihin. Sunnuntaille on tosin luvattu vähän turhan kipakkaa pakkasta, jopa kymmentä astetta. Mun hiihtopuku on sen verran kevyt, ettei se oikein pidä ainakaan yli 10 asteen pakkasella enää lämpöisenä. Joten saa nähdä kuinka käy hiihtelyiden kanssa.

Advertisements

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s