Home

Hiihdon huumaa!

22.01.2011

Voi että hiihto on ihanaa. Hiihto on ehdottomasti se minun ”oma laji”, vaikkakin erilaiset jumpat tulevat hyvänä kakkosena. Olen harrastanut hiihtoa aktiivisesti vuodesta 2005. Sitä ennen vihasin hiihtoa, sillä minulla oli niin vahva trauma kuudennen luokan liikuntatunnilta. Silloin hiihdimme jäällä umpihangessa läheiseen saareen, teimme nuotion, ja hiihdimme takaisin. Matkaa oli kaikenkaikkiaan ehkä 5 km, eli 12-vuotiaan minun mielestä matka olisi yhtä hyvin voinut olla maasta kuuhun. Muistan, että kun pääsin kotipihaan, niin viskelin sukset ja sauvat ympäri pihaa ja vaikersin lunta kolaavalle äidilleni, etten hiihdä enää IKINÄ!

Nyt, tultuani juuri 18 km hiihtolenkiltä en tosiaan voi muuta, kuin nauraa tuolle muistolleni. Onneksi mies vei minut hiihtämään silloin  vuonna 2005 ja muutenkin teki elämästäni liikuntakeskeistä. Hiihto- ja hölkkäharrastukseni ovat täysin miehen aikaansaannosta. Mutta ymmärrän kyllä heitä, joille koululiikunta on jättänyt pysyvät kammot mitä tahansa liikuntamuotoa kohtaan. Olen onnekas, kun olen löytänyt liikunnan riemun (joo, se ei ole pelkkää urbaania legendaa) ja monta mielekästä lajia. Tämä on kuin positiivinen oravanpyörä, joka ruokkii itse itseään. Haluan kokeilla uusia lajeja, ajattelinkin mennä tänä keväänä kuntonyrkkeilykurssille 🙂

 

6 Responses to “Hiihdon huumaa!”

  1. Ammi Says:

    Minä en ole hiihtänyt lukion jälkeen, vuosi oli 1996… Nyt aika on haalistanut muistoja (ei sentään kullannut) niin paljon, että harkitsen jopa suksien ostamista.

    Kuntonyrkkeily on muuten kivaa! 🙂

    • Ammi Says:

      Hei, tää kommentti tuli läpi! Oon kolme kertaa yrittänyt jättää kommenttia tuohon pokaalijuttuun, mutta ei niitä vaan näy. En enää edes uskalla, kohta siinä on neljä samanlaista viestiä multa 😀 Käväse lukemassa kommenttini mun blogista sun viestin alta 🙂

  2. ihku Says:

    Vihasin hiihtoa ennen,nyt kun on kunnon välineet ,niin kyllä se vaan on hauskaa puuhaa ja hikilentää 😀

  3. Ammi Says:

    Oiskohan roskapostiksi tulkitseminen voinut johtua siitä, että yritin laittaa sitä suoraa linkkiä omaan postaukseeni tuohon kotisivukohtaan…? Tosin wordpressissä oli tuohon aikaan jotain muutakin ongelmaa, koska sivujen lataaminen kesti tosi pitkään ja tulikohan välillä joku virheilmoituskin.


Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s