Home

Kovat keinot käyttöön

19.04.2010

Ja minä ilmeisesti ajattelin, että laihtuminen tapahtuu aivan itsestään? Että jos leivon viikonloppuna toscamuffinseja, niin on mukamas huutava vääryys, että painoni ennemminkin nousee, kuin laskee? WRONG!

Tämä porsastelu loppuu NYT! Siis juuri NYT! Kotona keittiön kaapissa on Mignon-muna. Heitän sen roskiin, kun menen kotiin. Mies ei syö suklaata, enkä minä edes tykkää mignonista. Sen jälkeen ainoat herkut kotonamme ovat vehnäjauhot ja sokeripussi. Pullan leipomiseen tarkoitetu hiiva menee kaiketi pakastimeen. Tai aivan sama minne se menee, kunhan siitä ei tehdä pullia, jotka väistämättä menisivät minun suuhuni!

Juhannukseen on aikaa n. 10 viikkoa. Seuraavan kymmenen viikon aikana aion

  1. Harrastaa 5 kertaa viikossa liikuntaa
  2. Vähentää roimasti herkkujen syöntiä
  3. Vähentää alkoholin käyttöä (no tipattoman tammikuun jälkeen alkoholin käyttö on ollut melko vähäistä)
  4. Syödä terveellisesti, tasapainoisesti ja hiilaritietoisesti (ei mitään alle 1000kcal kitumista)
  5. LAIHTUA!!!!!!

Seuraavan kymmenen viikon sisään mahtuu mm.

  1. Vappu
  2. Tutkijakoulun kevättapaaminen
  3. Mahdollisesti luokkakokous
  4. Monta grillausta ja saunomista sisältävää viikonloppua
  5. Kauhean stressaava kiireellinen työrytmi

No miten hitossa aion onnistua tavoitteessani?

  1. Kiloklubi
  2. Etukäteen laaditut ostoslistat
  3. Uusien kevyiden reseptien kokeileminen
  4. Hedelmiä oltava jatkuvasti saatavilla
  5. Säännöllinen elämänrytmi, unta 8-10h/yö

Jostain pitäisi vielä kaivaa se ”Nyt mä onnistun” tsemppifiilis. Tämä päivä on ainakin mennyt tähän asti hyvin. Töiden jälkeen olen menossa Combaticiin riehumaan. Se vetäjä on ehkä paras jumppaohjaaja, kenen tunnilla olen koskaan ollut. Ja mukavaa, että olen löytänyt hiihdon tilalle kesän ajaksi treenin, joka kohdistuu ylävartaloon.

Kotona tiedossa iltaruuaksi broilerin koipi-reisiä. Tietääkös joku, paljonko on kaloreita sellaisessa n. 300-400g painavassa koipi-reidessä, joka on paistettu nahkoineen, mutta josta syödään vain lihat, ei nahkaa tai muita epämääräisiä roippeita? Olisin iloinen vastauksesta. Kiloklubihan ehdottaa nahattomalle alle 100kcal/kpl ja nahalliselle reilu 200kcal/kpl.

Mainokset

5 Responses to “Kovat keinot käyttöön”

  1. Outi Says:

    No nyt on meininkiä! En tiedä koipireidelle tuon kummempaa kalorimäärää, mutta grillauskohtaa voisin kommentoida sen verran, että grillaten saa tosi ihania ja kevyitä herkkuja. Nam. Kesä on keventäjän herkkuaikaa, kun sopivasti soveltaa. 😉

  2. fantti Says:

    Totta, grillissä tulee maistuvia ja keveitä herkkuja. En ole kyllä koskaan ollut rasvaisten lihojen perään (kassler, entrecote), ennemminkin syön kanan ja possun filettä. Ja tietysti kesäkurpitsa, paprika, sipuli, ananas ja herkkusienet siveltynä pienellä määrällä grillauskastiketta, voi että! Hyvää on 🙂 Ja kunhan mansikat kypsyvät, niin sitten niitä jälkiruuaksi *slurp*

  3. Menja Says:

    No niin, parin kuukauden tekstit luettu, ja jopas oli mukava käydä kuulumisia kurkkimassa! Täälläkin kovasti hakusessa tuo ”NYT!”-vaihde. Tsempataanpas yhdessä, niin ollaan juhannuksena iloisemmilla mielin tämän suhteen. Jookos? 🙂

    • fantti Says:

      Hienoa, että olet palannut linjoille! 🙂 Tsempataan vain yhdessä, olisihan se hienoa olla juhannuksena sutjakammassa kunnossa, kuin nyt.

  4. maureenlaihaksi Says:

    Fineli tarjoaa koipi-reidelle jotain hieman alle 293 kaloria sadassa grammassa. Annoksen kokoahan on tosin hyvin vaikea arvioida, varmaan pitäisi riipiä koivesta syötävät osat pois ja sitten punnita ne. Finelin linkki on tässä:
    http://www.fineli.fi/food.php?foodid=30733&lang=fi


Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s