Home

Päivä 42.

16.02.2010

Heräilin lyhyiden yöunien jälkeen valmiina aloittamaan viikon mittainen artikkelinkirjoitusrumba. Heti aluksi huomasin, että VPN yhteys ei pelitä kunnolla, enkä pääse käsiksi verkkolevyillä oleviin tiedostoihini. Great. Onneksi minulla oli mukana tietokoneen C-asemalla se kaikista tärkein dokumentti, niin ei mennyt koko päivä ihan hukkaan. Tosin yritä nyt keskittyä, kun isä käy jatkuvasti kyselemässä ”Mikä toi on, mitä sä tutkit, mikset oo töissä…” jne. Olinkin aika helpottunut, kun illalla pakkasin kamani autoon, ja suuntasin takaisin kohti Jyväskylää.

Olin suunnitellut pysähtyväni lähi-cittarissa ostamaan muutaman päivän ruuat, mutta jokin näytti olevan pielessä. Hetken aikaa Keljossa ajellessani huomasin, että missään ei näy yhtäkään valoa. Sähkökatkos? En tiedä toimivatko kaupat sähkökatkosten aikaan, joten päätin pelata varman päälle ja ajoin kaupungin toiselle laidalle Seppälän cittariin. Sähkökatkos tosiaan oli ollut kyseessä. Johtui kaatuneesta puusta ja kesti Keskisuomalaisen jutun mukaan vajaan puolituntia.

Illalla keittelin iltaruuakseni ja tiistain lounaaksi itämaista linssikeittoa. Melkoisen tulista, mutta ihan mukavan makuista. Ruokaan tuli kookosmaitoa, ja mulla meinasikin mennä hermot kaupassa, kun etsiskelin pientä purkkia kevyttä kookosmaitoa. Kaikkein kevyintä ei löytynyt kuin isossa purkissa, joten nyt mulla on puoli purkkia kookosmaitoa jääkaapissa ja mitähän hittoa siitäkin voisi tehdä?! Ihanasti kyllä maistui Pina Coladalle, mutta ehkä yritän keksiä jotain muuta hyvää maidosta 😉 Broilerin kanssahan se varmasti menisi.

Maanantain ruuat:

  • Aamulla: 2 viipaletta ruisleipää, beceliä, kultakinkkua, 1 viipale kevyt-salaneuvosta, päärynä
  • Lounas/välipala: 1 viipale fazer Alku leipää, beceliä, kevyt-nakki, lasi maitoa
  • Päivällinen: ½ merilohimedaljonki, iso röykkiö salaattia, parsakaalia, lasi maitoa, laskiaispulla
  • Iltapala: Itämainen linssikeitto, 1 paahtoruutu, mini lätta, vissyä
  • 2. Iltapala: Pussi nelli dellejä

Ruuat yhteensä 1558 kcal
Ei liikuntaa

Yksi ehkä rasittavimmista asioista vanhempieni luona on se, ettei siellä ole säännöllisiä ruoka-aikoja. Tai ruoka-ajat riippuvat äitini työvuoroista. Minun kroppani tahtoo lounasta puolenpäivän aikaan, ja illallista neljän ja kuuden välillä, riippuen välipalan tuhtiudesta. Lounas kello 14 on aivan sopimaton minulle. Ennen lounasta pitää syödä hirveästi, että jaksaa, ja lounas on kuitenkin niin aikaisin, että paljon pitää syödä vielä senkin jälkeen. Onneksi tulin omaan kotiin, missä saan syödä silloin kun haluan, eikä jokaista syötyä tai syömätöntä suupalaa tarvitse selittää. Tässä muutamia selityksiä:

  • Kyllä, minulla on nyt nälkä
  • ei, en liho, vaikka jaan syömäni ruuat useammalle ajankohdalle enkä mätä kaikkea kerralla
  • ei kiitos, en ota nyt enempää viiniä
  • ei, en ole koskaan pitänyt kurpitsasta
  • jaa, vai ihmettelet kuinka minulla on nyt nälkä vaikka itse olet syönyt kaksi kertaa välipalaa aamiaisen ja lounaan välissä ja minä en kertaakaan…
  • ahaa, torut minua yhdestä suklaakonvehdista vaikka itse olet juonut 0,5l olutta ja syönyt 4 voileipää kaikilla mahdollisilla päällisillä silkkaan tylsyyteesi???
  • Muistatte ihmetellä, kuinka minulle maittaa ruoka (santsasin salaattia) sen jälkeen kun olen hiihtänyt 15 kilsaa

Voi elämän kevät.. Ihanat kamalat vanhemmat!

4 Responses to “Päivä 42.”

  1. Outi Says:

    Vanhemmissa on toisinaan kestämistä. 😀 Täytyypä itsekin poimia joskus pari pikku juttua blogiin, kun oma äitini ei tietääkseni osaa perille 24 blogiin. 😉

    • Sari Says:

      Olen yrittänyt kommentoida useaan otteeseen mutta jostain syystä ei ole onnistunut. Katotaan onnistuuko nyt

  2. Sari Says:

    Onnistuukohan nyt kommentointi. Olen yrittänyt kommentoida useaan otteeseen

  3. fantti Says:

    Joo-o, mikä siinä onkin, että vaikka kuinka tuntee itsensä aikuiseksi, niin vanhempiensa luona sitä taantuu takaisin 15-vuotiaaksi kiukuttelevaksi teiniksi. Tai ainakin minulle käy niin.


Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s