Home

Fashionista

05.01.2010

Eilen kolahti postiluukusta Elloksen kevään 2010 kuvasto. Olen yrittänyt työntää kaikki vaatehankinnat hamaan tulevaisuuteen, siihen kun olen solakampi. Päätin silti katsastaa, mitä rytkyjä sitä keväällä ja kesällä pitäisi käyttää.

Ainakin pastellivärit näyttäisivät tulevan ja gladiaattorisandaalit ovat SE juttu. A-linjaisia mekkoja ja tunikoita, legginsejä, ruutukuosia jne. Tässä vaiheessa tarkistin lukeeko katalogissa sittenkin kevät 2009.

__________________________________________________________

Minulla ei ole hajuakaan siitä, mikä on minun oma tyyli. Muotiakin olen alkanut seurata vasta viime vuosina, vaikka Trendi-lehti minulle ehti tulla yli 5 vuotta, kunnes vaihdoin Oliviaan reilu vuosi sitten. Alettuani lukemaan muotiblogeja olen tajunnut miksi muoti ylipäänsä on olemassa ja mitä se on. Ennen ihmettelin,  miksi kaupoissa mallistojen täytyy vaihtua tasaisin väliajoin, nyt ymmärrän että ihmiset kuolisivat tylsyyteen, mikäli samaa kolttua tarjottaisiin monena vuotena peräkkäin.

Vaikka olen seurannut muotiblogeja vasta n. vuoden, niin minusta on ilmeisesti tullut jo senverran ”muotitietoinen” että olen jo valmiiksi kyllästynyt nettikauppojen seuraavan kauden vaatteisiin. Uskomatonta.

Koska olen vihdoin tajunnut, ettei muoti ole mitään tavoittelemisen arvoista enkä tahdo olla ”muodikas”, jäljelle jää tyyli. Monet julkisuuden henkilöt ovat tyylikkäitä, koska heillä jokaisella on oma tyyli, riippumatta suurestikaan muodin sen hetkisistä tuulista. Toki taitavat tyyliniekat omaksuvat joitain muodissa olevia jippoja vaivattomasti osaksi omaa tyyliään. Minäkin haluan olla tyylikäs ja löytää oman tyylini. Farkut ja paita ei ole mikään tyyli.

Pahoittelen muuten sanan ”tyyli” runsasta käyttöä.

Yksi haaste tulevalle vuodelle olkoon siis oman tyylin löytäminen. Rahaa en suunnittele haaskaavani tähän projektiin paljoa, mutta muutamia tyylin peruspilareita aion hankkia (kunhan ensin selvitän mitä ne ovat).

2 Responses to “Fashionista”

  1. miss G Says:

    Moikka 🙂

    Tänään vasta blogisi löysin. 🙂 Tsemppiä projektiin!

  2. fantti Says:

    No heippa. Kivaa että löysit tänne 🙂 Kiitos tsempistä!


Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s